Je to naprosto přirozené, všichni chceme, abychom dostali to nejlepší. Chceme být vyslyšeni a respektováni. Bohužel praxe je velmi často jiná a není horší věc než když zákazník odchází frustrovaný, s pocitem vzteku. Nejen že nekoupil produkt, který si přál, ale hlavně neobdržel dostatečný respekt jako člověk. Nedostatek respektu k jeho osobě Vám nikdy neodpustí a můžete si být jisti, že se už nevrátí.
Úspěšně uzavřít obchod v danou chvíli není totiž to úplně nejdůležitější na světě. Avšak naprosto nutné je, aby klient odcházel s dobrým pocitem a cítil se respektován. Možná se dnes rozhodl nekoupit, ale příště se rád vrátí a koupí třeba něco jiného. Všichni kdo pracují v klientském servisu si musí uvědomit, že hrají o mnohem víc. Hrají o svou pověst a reputaci, o doporučení, které klient může dát někomu jinému, přestože v daném okamžiku on obchod neuzavřel. V okamžiku Vašeho jednání s klientem hrajete o budoucnost, o budoucí možné uzavřené obchody.
To nejdůležitější co potřebujete k uskutečnění obchodu a budování své reputace u svých klientů, jsou mezilidské vztahy.
Klient se musí cítit respektován, musí k Vám cítit důvěru a to, že je Vámi vyslyšen. Potřebuje vědět, že v daném okamžiku Vám záleží na zlepšení jeho života a ne na Vašem zisku z obchodu. Týká se to všech oblastí, je úplně jedno co na trh přinášíte. Budování důvěry je naprosto klíčové ve vztahu s Vašimi klienty, je to ta nejdůležitější věc.
To co říkáte je samozřejmě velmi důležité, ale co je důležitější je řeč Vašeho těla. Jsou to signály, které všichni podvědomě vnímáme a které ke klientovi vysílají jasné informace o Vás.